عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم در گفتگو با جام‌جم آنلاین:

اقتدار امروز ایران ثمره مقاومت است نه نتیجه مذاکره 

تجربه آزادی زندانیان ایرانی و همچنین رسیدن به اموال بلوکه شده نشان داده است که جمهوری اسلامی بخوبی می‌تواند با مقاومت روی اصول انقلابی، بدون وادادگی از منافع ملی دفاع کند.
تجربه آزادی زندانیان ایرانی و همچنین رسیدن به اموال بلوکه شده نشان داده است که جمهوری اسلامی بخوبی می‌تواند با مقاومت روی اصول انقلابی، بدون وادادگی از منافع ملی دفاع کند.
کد خبر: ۱۴۲۳۲۴۰
نویسنده فتاح غلامی - جام جم آنلاین
مجتبی یوسفی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام‌جم آنلاین با اشاره به روند تبادل زندانیان ایران و آمریکا و همچنین بازگشت منابع مالی بلوکه شدن کشورمان خاطرنشان کرد: اتفاقی که در عرصه سیاست بین‌المللی رخ داد و باعث شد که اموال بنا حق بلوکه شدن ایران آزاد شد و همچنین زندانیان ایرانی به کشور برگردند ثمره قدرت و مقاومت است نه نتیجه مذاکره.

وی ادامه داد: در عین حالی که اهل گفتگو هستیم و از منطق مذاکره پیروی می‌کنیم و مشکلی هم برای مراوده و روابط سیاسی با همه نظام‌های دنیا بجز ایالات متحده و همچنین رژیم صهیونیستی نداریم، اما همواره بر دیدگاه اصولی خود تاکید می‌کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم با بیان این‌که در نحوه تعامل جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی و با برخی از کشور‌های غربی دو تفکر متفاوت وجود دارد تصریح کرد: برخی مدعی بودند که ما صرفا براساس گفتگو می‌توانیم به حق و حقوق خود در عرصه سیاست خارجی دست پیدا کنیم. مذاکره‌ای که البته از منظر ضعف بود در نقطه مقابل آن جریانی هم بر این نکته تاکید داشت که تنها راه دفاع از منافع ملی، مقاومت و ایستادگی بر اصول است و البته در کنار آن می‌توان با کسانی که اهل منطق و گفتگو باشند مذاکره کرد و اتفاقات چند روز گذشته حقانیت این تفکر را نشان داد.

یوسفی اضافه کرد: ما اگر ایستادگی نمی‌کردیم و مولفه اقتدار داخلی و منطقه‌ای را نداشتیم، ابزار قدرتی که به برکت خون سردارانی، چون حاج قاسم سلیمانی بدست آمد، به هیچ این دستاورد اتفاق نمی‌افتاد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در طول سال‌های گذشته شاهد بودیم که برغم همه تکاپو‌ها موضوع انرژی هسته‌ای از طریق مذاکره به نتیجه نرسید و بعد از آنکه ما در دولت قبل بواسطه توافق برجام به همه تعهدات خود عمل کردیم طرف مقابل نسبت به تمام قول و قرار‌های خود بی‌اعتنایی نشان داد و حتی به گفته برخی از مقامات سال دولت پیشین تنها دستاوردی که نصیب ما شد صفر بود. اما با این وصف، بواسطه پیروزی از سیاست مقاومت نه تنها در غنی سازی ما تغییر ایجاد نشد بلکه براساس مصوبه مجلس به غنی سازی بیش از ۲۰ درصد رسیدیم.  

یوسفی بیان کرد: ما در میدان دیپلماسی هسته‌ای که نماد آن برجام بود همچنان با بدعهدی طرف مقابل مواجه ایم، اما این مساله باعث نشد ما دست از منافع ملی خود برداریم و برغم کارشکنی‌هایی که از سوی کشور‌های غربی صورت گرفت خللی در روند غنی سازی صلح آمیز ایجاد نشد.

وی موفقیت ایران در تامین منافع ملی را ناشی از ایستادگی و مقاومت مسوولان و ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: پس گرفتن اموال بلوکه شده حتما در حد و اندازه‌های خود باعث گشایش‌هایی در زندگی مردم خواهد شد و از سویی دیگر بازگرداندن زندانیان ایرانی به کشور بیانگر اقتدار کشور ما است و مسلما در چنین مانور قدرتی، نقش نیرو‌هایی که نگاه به درون کشور دارند و از تفکر انقلابی پیروی می‌کنند غیر قابل انکار است.

نماینده اهواز در مجلس یازدهم با اشاره به این تجربه موفق در عرصه دیپلماسی گفت:‌ای کاش برخی که نمی‌خواهند این واقعیت را بپذیرند به این درک برسند که در کنار حضور دائمی در عرصه مذاکره و گفت و‌های بین‌المللی می‌توان با اقتدار و با تکیه بر توان داخلی و ایستادگی روی مواضع انقلابی بخوبی از منافع ملی دفاع کرد.  
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها